maksibet betmatik mercurecasino
gaziantep escort,mersin escort,gaziantep escort,seks hikayeleri
Türk Telekom Oturum SponsorluÄŸunda Forum Ä°stanbul’un 28 Mayıs, Cuma saat 14:00’te gerçekleÅŸen son etkinliÄŸinde ise ‘EÄŸlencenin DijitalleÅŸmesi: Oyun’ baÅŸlıklı oturum yer aldı.
‘2020 yılında 174 milyar dolar olan küresel video oyun pazarının yaklaşık 50’si Asya- Pasifik ülkelerinde bulunuyor. Türkiye bu pastadan daha fazla pay nasıl alabilir?’, ‘Blok zinciri oyun sektöründeki güveni nasıl güçlendirecek?’, E- Spor endüstrisinin geliÅŸini ve büyümesini sürdürülebilir kılmanın reçetesi nedir?’, ‘E-spor yatırımları ve global trendler nelerdir?’, ‘Dünyada ve Türkiye’de satın alma ve birleÅŸme örnekleri’, ‘ KüreselleÅŸmiÅŸ bir ürün nasıl yaratılır?’ sorularının cevapları arandı.
Galatasaray SK Yönetim Kurulu Üyesi Dorukhan Acar moderatörlüÄŸünde; Ä°stanbul WildCats Espor Takımı ve Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Orlando Calumeno, BahçeÅŸehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarım Bölüm BaÅŸkanı ve BUG Oyun Laboratuvarı Kurucu Direktörü Dr. Güven Çatak, Blaze Esports Kurucusu ve Riot Games Türkiye eski Ülke Müdürü Bora KoçyiÄŸit katılımıyla gerçekleÅŸtirildi.
“Türkiye’nin Genç Nüfusu Oyun Sektörü Ä°çin Bulunmaz Bir Nimet”
Ä°stanbul WildCats Espor Takımı ve Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Orlando Calumeno, Espor oyuncu ekosisteminde Türkiye’nin ufak bir formatta olduÄŸunu belirtirken “Bizim amacımız baÅŸladığımız günden bu yana farklı oldu. Üç farklılık var: Biri sadece Türk oyuncularla oynamak; 486 kiÅŸilik kadronun tamamı hocalar dahil herkes Türk. Türkiye’nin 83 milyon nüfusunun yüzde 51’inin 26 yaÅŸ altı olduÄŸunu düÅŸünürsek ciddi anlamda kaliteli, genç, dinamik bir nüfus yaratılıyor. Oyun sektörünün tümünde her türlü aÅŸamada bulunmaz bir nimet. Çünkü bizde ücretler çok ucuz, dünya kriterlerinde baktığımızda en ucuz insan kaynağına sahip ülkeler arasında yer alıyoruz. Bu da bir yandan avantaj saÄŸlıyor. Yaklaşım olarak bakarsak, Türkiye’de Türk oyuncularla oynamak veya Türkiye’de Türk yeteneklerle oyunları geliÅŸtirmenin getirdiÄŸi ciddi bir finansal avantaj var. Bizim 486 profesyonel oyuncu alabilmemizin altındaki mantık da bu. Kanada ya da Ä°ngiltere de bu çapta bir takım kurmak için sadece oyuncular için en az 12 ya da 13 milyon poundluk oyuncu ödemesi olur. Bu da bizi sürdürülebilirlikten çıkarırdı,” dedi ve ÅŸöyle devam etti:
“Bazı tercihler ekosistemin kendi belirlediÄŸi tercihlerdir. Burada da henüz ekosistem olarak baktığınızda dev oyun sektörünün getirdiÄŸi ve ön planda pazarlamada kullandığı esporcular, espor takımları, espor kulüpleri özellikle ülkemizde emekleme aÅŸamasında diyebiliriz.”
“Espor Sektöründe Birçok Farklı Ä°ÅŸ Alanı Mevcut”
BahçeÅŸehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarım Bölüm BaÅŸkanı ve BUG Oyun Laboratuvarı Kurucu Direktörü Dr. Güven Çatak, espor sektöründe hakemlikten yorumculuÄŸa, kamera arkasına kadar farklı iÅŸ alanları mevcut olduÄŸuna iÅŸaret ederken, “Biz de 360 derece ele almaya çalışıyoruz. Bu yaklaşımın üniversite tarafında simülasyonunu yaparak eÄŸitimini vermeye çalışıyor, sahaya insan kaynağı sunmaya gayret ediyoruz” dedi.
Türkiye’de birçok yatırımcının mobil oyunlara yatırım yaptığına dikkat çeken Çatak, “Bu tek gecede olan bir süreç deÄŸildi. 90’lardan bu yana hep bir oyun yapma derdi vardı. Çok oyuncu bir millet olduÄŸumuz söylenir, oyun izlemeyi de seviyoruz ancak oyuna çok para harcamıyoruz. Bu sistem, son 10-15 yılda ücretsiz oyunlarla birlikte Türkiye’deki profilin talebini karşılamaya baÅŸladı. Ücretsiz oyun yaklaşımı, özellikle bilgisayar oyunlarına 7’den 70’e kitleleri yaklaÅŸtırdı. 2000’lerin başından bu yana teknolojide yaÅŸanan geliÅŸmeler sonucunda, Türkiye’de oyuncu tabanına uygun bir yapı ortaya çıktı; sosyalleÅŸtiÄŸimiz, konuÅŸtuÄŸumuz, paylaÅŸtığımız, oynadığımız ancak bir yandan da para vermediÄŸimiz bir yapıdan bahsediyorum. Özellikle mobil yani küçük oyunların küçük ekiplerle yapılabilmesi sayesinde üretim tarafına hızlı bir giriÅŸ yapabildik,” dedi ve ÅŸöyle devam etti:
“Son 10 yılda toplulukların kurulması ile bu toplulukların birbirini tanıyarak ekipler çıkartması ve bizim gibi üniversitelerde oyun geliÅŸtirme ve tasarım bölümlerinin altyapı kurmasıyla birlikte ÅŸu an bir döngünün olduÄŸundan bahsedebiliriz. Endüstri olma yolunda giden bir oyun sahnesinden bahsediyoruz. EÄŸitiminden derneÄŸine, üretime yani tüm alanı kapsayan bir oyun sahnemiz mevcut fakat bazı riskler de mevcut çünkü sadece Türkiye deÄŸil, dünya da bu insan kaynağını istiyor. Bu da Türkiye’den bir beyin göçü olma ihtimalini ortaya çıkarıyor.”
“Oyun Sektörünün Ekonomisi, Hollywood ve Müzik Sektörünün Toplamından Daha Büyük” Oyun sektörünün dünyada en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olduÄŸuna dikkat çeken Blaze Esports Kurucusu ve Riot Games Türkiye eski Ülke Müdürü Bora KoçyiÄŸit, “Özellikle son 2 yıldır hayatımızda olan pandemi, oyun sektörünün gidiÅŸatını daha da hızlandırdı. 2020 yılını dünya oyun ekonomisi 174 milyar dolar ile kapattı. Bu büyüklüÄŸü ÅŸöyle kıyaslayabiliriz: Dünyada Hollywood ve müzik sektörü birleÅŸtiÄŸinde 160 milyar dolar hacme ulaşıyorlar. Türkiye yansımalarına baktığımızda ise oyun sektörü hacmi 1 milyar dolara yaklaÅŸtı. Daha da büyüyecek çünkü çok ciddi bir genç nüfus var. Türkiye özellikle mobil oyunda önemli bir yerde,” ifadelerini kullandı.
Oyun sektöründe geliÅŸmelerin teknolojideki geliÅŸmeler ile paralel gittiÄŸini söyleyen KoçyiÄŸit, “Oyunlar her geçen gün daha da geliÅŸiyor. Artık film tadında grafiklerin olduÄŸu oyunlar karşımıza çıkmaya baÅŸladı. Oyunlara ulaşım saÄŸladığımız araçlar boyut deÄŸiÅŸtiriyor. Özellikle konsolların görsel düzeydeki yetenekleri, ekran kartları, mobil cihazların gösterim kalitesi ya da oynanabilirlik çok baÅŸka boyutlarda. Bu da oyun sektörü yayıncılarının elini çok kuvvetlendiriyor. Dolayısıyla dünyada çok ciddi boyutta birkaç oyun stüdyosu var ki bunlar her yıl önemli oyunları hayata geçiriyor. Geçen sene hayatımızda olmayan Valorant adlı bir oyun bu sene Riot Games tarafından paylaşıldı. Bir anda bütün dengeleri deÄŸiÅŸtirdi. Birçok kiÅŸi oynadığı oyunu bırakıp bu oyunu oynamaya baÅŸladı. Bu gibi adımlar ekonomik hareketliliÄŸi beraberinde getiriyor. Bu çapta oyun ÅŸirketleri Ar-Ge maliyetleri olarak çok büyük paralar harcıyor ancak bu gibi oyunları bütçeler sebebiyle belli stüdyolar hayata geçirebiliyor,” ifadelerini kullandı ve ÅŸöyle devam etti:
“Ülkemizde yerleÅŸik PC konsol oyunları üreten stüdyolar da mevcut ancak henüz biri hariç dünyada ses getirmiÅŸ bir yapım aklıma gelmiyor. Åžunu düÅŸünüyorum, özelikle oyun ekonomisindeki deÄŸiÅŸkenlikler ve büyüme yatırımcıların gözlerini bu tarafa çevirmelerine vesile oldu. Bu nedenle de Türk oyun stüdyoları kaynak bulma açısından rahatladı. Birkaç sene içerisinde tüm dünyada ses getiren oyunların Türkiye’den de çıkma potansiyeli olduÄŸunu düÅŸünüyorum.”
Forum Ä°stanbul’dan DeÄŸerlere BaÅŸarı Ödülleri
Programa YaÅŸam Boyu BaÅŸarı Ödülleri ve Ulusal Onurumuzu Uluslararası Boyuta Taşıma BaÅŸarısı Gösterenler Ödülleri takdimi ile devam edilirken Forum Ä°stanbul, Aclan Acar’ın kapanış konuÅŸması ile son buldu.
20. Forum Ä°stanbul YaÅŸam Boyu BaÅŸarı Ödülleri kapsamında; tüm hayatını eÄŸitime adayan, baÅŸta Türk EÄŸitim sistemi olmak üzere global olarak da eÄŸitim hayatına tüm yaÅŸamı boyunca kattığı deÄŸer ve çalışmalar sebebiyle BahçeÅŸehir UÄŸur EÄŸitim Kurumları BaÅŸkanı ve Kurucusu Enver Yücel’e ‘YaÅŸam Boyu BaÅŸarı Ödülü’ takdim edildi.
20. Forum Ä°stanbul Ulusal Onurumuzu Uluslararası Boyuta Taşıma BaÅŸarısı Gösterenler Ödüllerinden ilkini, dünya çapında artistik jimnastik alanında göstermiÅŸ olduÄŸu baÅŸarılarından dolayı Milli Sporcu Ä°brahim Çolak’a takdim edildi.
20. Forum Ä°stanbul Ulusal Onurumuzu Uluslararası Boyuta Taşıma BaÅŸarısı Gösterenler Ödüllerinden bir diÄŸeri ise bilim, genetik ve biyomühendislik alanına kattığı deÄŸerli çalışmalar sebebiyle Standford Üniversitesi Doç. Dr. Gözde DurmuÅŸ’a takdim edildi.
Ardından kapanış konuÅŸmasına geçilen Forum Ä°stanbul’un Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Aclan Acar, Forum Ä°stanbul’da yer alan tüm paydaÅŸlara teÅŸekkür ederken, “Yarını Anlamak” temasıyla gerçekleÅŸtirilen bu yılki toplantıların yarının gelmiÅŸ olduÄŸunun bir göstergesi olduÄŸunu vurguladı.
Aşının yaygınlaÅŸması ile birlikte pandeminin etkisinin azalacağını belirten Acar, “2022 itibariyle dünya daha rahat bir ortama kavuÅŸacak. Bu anlamda Türkiye’de önemli geliÅŸmeler kaydedilecek. GeniÅŸ bir aşılama kampanyasının yolda olduÄŸu kamuoyu ile paylaşıldı. Hem bu geliÅŸme hem de pandeminin hayatımıza dahil ettiÄŸi yeni çözüm modellerinin sonuçları olarak, önümüzdeki yıl toplantılarımızın 21’incisini, dijital ve fiziksel imkanların harmanı olan hibrit yaklaşımlarla hayata geçirilmesi mümkün olabilir,” dedi.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı
GÃœNDEM
21 Aralık 2024GENEL
21 Aralık 2024GENEL
21 Aralık 2024GÜNCEL
21 Aralık 2024EĞİTİM
21 Aralık 2024MAGAZİN
21 Aralık 2024GÜNDEM
21 Aralık 2024